Enkle ledelsesværktøjer til øget medarbejderengagement

Jeg starter normalt altid dagen med at gribe min smartphone og se, hvad der er sket på LinkedIn i løbet af natten; min tanke er den, at der er en hel verden derude, der er aktiv, mens jeg sover, og jeg vil rigtigt gerne opsnappe, hvad er lagt på af spændende, inspirerende indlæg siden sidst.

Således også i morges, hvor jeg lyttede til et fint lille interview omkring medarbejderengagement, hvoraf jeg uddrog følgende enkle værktøjer, der effektfuldt have vendt arbejdsplads kulturen fra at være “giftig” med deraf følgende alt for høj medarbejderomsætning og demotivation til det stik modsatte.

1. Declare yourself

2. Deliver

3. Be personal and do

4. Management by walking around

Se selv med her:

http://hbr.org/video/2226732082001/get-your-employees-engaged

Skriv et svar

